(1)
Nabídky se podávají písemně, a to v elektronické podobě
prostřednictvím zadavatelem stanoveného elektronického nástroje (dále jen
„nabídka v elektronické podobě“) nebo v listinné podobě.
(2)
Nabídka v listinné podobě musí být doručena v řádně uzavřené
obálce označené názvem veřejné zakázky.
(3)
Dodavatel může podat v zadávacím řízení jen jednu nabídku. Nabídka
obsahující varianty podle § 102 se považuje za jednu nabídku.
(4)
Dodavatel, který podal nabídku v zadávacím řízení, nesmí být
současně osobou, jejímž prostřednictvím jiný dodavatel v tomtéž
zadávacím řízení prokazuje kvalifikaci.
(5)
Zadavatel vyloučí účastníka zadávacího řízení, který podal více
nabídek samostatně nebo společně s jinými dodavateli, nebo podal nabídku
a současně je osobou, jejímž prostřednictvím jiný účastník
zadávacího řízení v tomtéž zadávacím řízení prokazuje
kvalifikaci.
(6)
Odstavce 1 a 3 až 5 se použijí na předběžné nabídky obdobně.
(1)
Zadavatel provede otevírání nabídek, které podali účastníci
zadávacího řízení.
(2)
Zadavatel nesmí otevřít nabídku před uplynutím lhůty pro podání
nabídek.
(1)
Otevřením nabídky v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění
jejího obsahu zadavateli. Nabídky v elektronické podobě otevírá zadavatel
po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
(2)
Zadavatel kontroluje při otevírání nabídek v elektronické podobě, zda
nabídka byla doručena ve stanovené lhůtě, zda je autentická a zda
s datovou zprávou obsahující nabídku nebylo před jejím otevřením
manipulováno.
(1)
Otevírání nabídek podaných v listinné podobě se provede formou
otevírání obálek s nabídkami, kterého se mají právo účastnit
účastníci zadávacího řízení a další osoby, o nichž tak stanoví
zadavatel. Zadavatel zahájí otevírání obálek bez zbytečného odkladu po
uplynutí lhůty pro podání nabídek. Pokud však má být v zadávacím
řízení provedena elektronická aukce, koná se otevírání obálek bez
přítomnosti účastníků zadávacího řízení.
(2)
Zadavatel při otevírání obálek kontroluje, zda nabídky byly doručeny
ve stanovené lhůtě a v souladu s § 107 odst. 2.
(3)
Zadavatel přítomným osobám sdělí identifikační údaje účastníků
zadávacího řízení a údaje z nabídek odpovídající číselně
vyjádřitelným kritériím hodnocení. To neplatí ve vztahu k údajům
o nabídkové ceně nebo nákladech, pokud si zadavatel v zadávací
dokumentaci vyhradil, že tyto údaje musí být uvedeny v samostatné obálce,
která bude zadavatelem otevřena po vyhodnocení kritérií kvality;
v takovém případě se na otevírání obálek s nabídkovou cenou nebo
údaji o nákladech použijí pravidla pro otevírání obálek obdobně.
(4)
Jsou-li zadavateli ve lhůtě pro podání nabídek doručeny jak obálky
s nabídkami v listinné podobě, tak i nabídky v elektronické podobě,
sdělí zadavatel na začátku otevírání obálek přítomným osobám údaje
podle odstavce 3 o nabídkách v elektronické podobě a poté pokračuje
otevíráním obálek podaných v listinné podobě.
(5)
O otevírání obálek s nabídkami zadavatel vyhotoví písemný protokol,
který bude obsahovat seznam nabídek, které byly otevřeny, spolu s údaji
podle odstavce 3.
(1)
Zadavatel může snížit počet účastníků zadávacího řízení, pokud
tak stanoví v oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo ve výzvě
uvedené v příloze č. 6 a současně uvede minimální počet účastníků
zadávacího řízení, které vyzve k doručení nabídek, a kritéria pro
snížení počtu účastníků zadávacího řízení.
(2)
Minimální počet účastníků zadávacího řízení stanovený podle
odstavce 1 musí zajistit dostatečnou hospodářskou soutěž a činí
alespoň 3 účastníky zadávacího řízení.
(3)
Jako kritéria pro snížení počtu účastníků zadávacího řízení
zadavatel stanoví kritéria technické kvalifikace.
(4)
Snížení počtu účastníků zadávacího řízení provede zadavatel
podle míry naplnění úrovně kritérií pro snížení počtu účastníků
zadávacího řízení tak, aby počet vyzvaných účastníků zadávacího
řízení odpovídal počtu nebo způsobu jeho stanovení, který uvedl
v oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo ve výzvě k podání
žádosti o účast. V případě, že by počet účastníků zadávacího
řízení byl nižší nebo roven minimálnímu počtu, snížení počtu
účastníků zadávacího řízení se neprovede a zadavatel může pokračovat
v zadávacím řízení.
(5)
Není-li dále stanoveno jinak, zadavatel není oprávněn provést
snížení počtu účastníků zadávacího řízení v otevřeném nebo
v užším řízení.
(1)
Zadavatel může snížit počet předběžných nabídek v jednacím
řízení s uveřejněním nebo řešení v řízení se soutěžním
dialogem, pokud tak stanoví v zadávací dokumentaci a současně uvede
kritéria pro snížení počtu nabídek.
(2)
Jako kritéria pro snížení počtu předběžných nabídek nebo řešení
zadavatel stanoví kritéria kvality stanovená pro zadávací řízení.
(3)
Po snížení musí minimální počet nabídek nebo řešení zajistit
dostatečnou hospodářskou soutěž a musí činit alespoň 3 předběžné
nabídky nebo řešení, pokud je k dispozici dostatek předběžných nabídek
nebo řešení.
(4)
Zadavatel po provedení snížení počtu předběžných nabídek nebo
řešení vyloučí ty účastníky zadávacího řízení, jejichž
předběžné nabídky nebo řešení nebyly podle odstavce 3 vybrány.
(1)
Posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny zadavatel provede před
odesláním oznámení o výběru dodavatele.
(2)
Zadavatel může v zadávací dokumentaci stanovit
- cenu nebo náklady, které bude považovat za mimořádně nízkou
nabídkovou cenu, nebo
- způsob určení mimořádně nízké nabídkové ceny.
(3)
V případě podle odstavce 2 není vyloučeno, aby zadavatel posoudil
nabídkovou cenu nebo náklady jako mimořádně nízkou nabídkovou cenu
i v jiných případech, než jsou uvedeny v odstavci 2 písm. a)
nebo b).
(4)
Zadavatel požádá účastníka zadávacího řízení o písemné
zdůvodnění způsobu stanovení mimořádně nízké nabídkové ceny.
Žádost o zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny se považuje za
žádost podle § 46, lze ji doplňovat a vznést opakovaně. V žádosti
o zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny musí zadavatel
požadovat, aby účastník zadávacího řízení potvrdil, že
- při plnění veřejné zakázky zajistí dodržování povinností
vyplývajících z právních předpisů vztahujících se k předmětu
veřejné zakázky, jakož i pracovněprávních předpisů a kolektivních
smluv vztahujících se na zaměstnance, kteří se budou podílet na plnění
veřejné zakázky, a
- neobdržel neoprávněnou veřejnou podporu.
(5)
Účastník zadávacího řízení musí v objasnění mimořádně nízké
nabídkové ceny potvrdit skutečnosti podle odstavce 4. Mimořádně nízkou
nabídkovou cenu může účastník zadávacího řízení dále odůvodnit
zejména prostřednictvím
- ekonomických aspektů výrobního procesu, poskytovaných služeb nebo
konstrukčních metod,
- použitých technických řešení nebo výjimečně příznivých
podmínek, které má účastník zadávacího řízení k dispozici pro
plnění veřejné zakázky, nebo
- originality stavebních prací, dodávek nebo služeb.
(6)
Zadavatel posoudí objasnění mimořádně nízké nabídkové ceny.
Zadavatel účastníka zadávacího řízení vyloučí, pokud z objasnění
mimořádně nízké nabídkové ceny vyplývá, že
- nabídková cena je mimořádně nízká nabídková cena z důvodu
porušování povinností uvedených v odstavci 4 písm. a),
- nabídková cena je mimořádně nízká z důvodu veřejné podpory a
účastník zadávacího řízení není schopen na výzvu zadavatele prokázat,
že veřejná podpora byla poskytnuta v souladu s předpisy Evropské unie33)
; jestliže je účastník zadávacího řízení vyloučen z tohoto důvodu,
informuje zadavatel o této skutečnosti Evropskou komisi, nebo
- neobsahuje potvrzení skutečností podle odstavce 4.
Revue dobré regulatorní praxe
Komentáře