(1)
Zadavatel může zavést dynamický nákupní systém, kterým se pro účely
tohoto zákona rozumí plně elektronický, otevřený systém pro zadávání
veřejných zakázek, jejichž předmětem je pořízení běžného, obecně
dostupného zboží, služeb nebo stavebních prací. Zadavatel zavede
dynamický nákupní systém v zadávacím řízení, ve kterém postupuje
přiměřeně podle pravidel pro užší řízení. Zadavatel může rozdělit
dynamický nákupní systém do kategorií, které jsou objektivně vymezeny na
základě předmětu veřejných zakázek nebo jejich územního rozsahu.
(2)
V souvislosti s používáním dynamického nákupního systému nesmí
být od dodavatelů požadována úplata.
(1)
V oznámení o zahájení zadávacího řízení zadavatel uvede také dobu
trvání dynamického nákupního systému a označí, že se jedná
o zavedení dynamického nákupního systému.
(2)
Lhůta pro doručení žádosti o účast nesmí být kratší než 30 dnů
od zahájení zadávacího řízení, kterým se zavádí dynamický nákupní
systém.
(3)
Zadavatel poskytne dodavatelům neomezený dálkový přístup k zadávací
dokumentaci, a to od uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího
řízení na zavedení dynamického nákupního systému až do ukončení
trvání dynamického nákupního systému.
(4)
Zadavatel vymezí v zadávací dokumentaci náležitosti pro užší
řízení a dále
- druh, předmět a předpokládanou hodnotu veřejných zakázek, které
mají být zadávány v dynamickém nákupním systému,
- informaci o rozdělení do kategorií podle § 138 odst. 1 a kritéria
pro zařazení do dynamického nákupního systému podle těchto kategorií,
pokud je dynamický nákupní systém rozdělen na kategorie, a
- informace týkající se použitého elektronického nástroje a další
technické informace nezbytné pro elektronickou komunikaci.
(5)
Zadavatel není oprávněn požadovat od účastníků zadávacího řízení
poskytnutí jistoty.
(6)
Zadavatel posoudí soulad žádostí o účast, které obdržel ve lhůtě
pro podání žádostí o účast, se zadávacími podmínkami. Zadavatel
vyloučí z účasti v zadávacím řízení jeho účastníky, jejichž
žádost o účast nesplňuje zadávací podmínky, a ostatní účastníky
zadávacího řízení zařadí do dynamického nákupního systému. Zařazení
do dynamického nákupního systému zadavatel bez zbytečného odkladu oznámí
účastníku zadávacího řízení.
(7)
Dynamický nákupní systém se považuje za zavedený v okamžiku, kdy
- všem účastníkům zadávacího řízení uplyne lhůta pro podání
námitek proti vyloučení ze zadávacího řízení, pokud námitky nejsou
podány,
- v případě podání námitek uplyne lhůta pro podání návrhu podle §
251 odst. 2 nebo 3, pokud návrh není podán, nebo
- v případě podání návrhu podle § 251 odst. 1 nabude právní moci
rozhodnutí o zastavení správního řízení či zamítnutí návrhu.
(8)
Zadavatel do 30 dnů od zavedení dynamického nákupního systému odešle
oznámení o výsledku zadávacího řízení k uveřejnění způsobem podle
§ 212.
(9)
Zadavatel odešle oznámení o změně k uveřejnění způsobem podle §
212, pokud dojde ke
- změně doby trvání dynamického nákupního systému uvedené
v oznámení o zahájení zadávacího řízení na zavedení dynamického
nákupního systému, nebo
- ukončení dynamického nákupního systému.
(1)
Zadavatel umožní po celou dobu trvání dynamického nákupního systému
každému dodavateli podat žádost o účast. Žádosti o účast doručené
po zavedení dynamického nákupního systému zadavatel posoudí do
10 pracovních dnů od jejich doručení. Tuto lhůtu může zadavatel
v odůvodněných případech prodloužit na 15 pracovních dnů.
(2)
Zadavatel odešle dodavateli oznámení o zařazení do dynamického
nákupního systému nebo o jeho odmítnutí ve lhůtě podle odstavce
1. Odmítnutí zařazení dodavatele do dynamického nákupního systému musí
zadavatel odůvodnit.
(3)
Zadavatel může kdykoliv během doby trvání dynamického nákupního
systému požadovat po dodavatelích zařazených v dynamickém nákupním
systému předložení aktualizovaného jednotného evropského osvědčení pro
veřejné zakázky. Dodavatel je v takovém případě povinen zadavateli
aktualizované jednotné evropské osvědčení pro veřejné zakázky
předložit do 5 pracovních dnů ode dne doručení žádosti zadavatele.
Pravidla pro předkládání dokladů podle § 45 a prokazování kvalifikace
podle § 81 až 88 se použijí přiměřeně po celou dobu trvání
dynamického nákupního systému. Zadavatel může rovněž u dodavatele
zařazeného v dynamickém nákupním systému kdykoli v době trvání
dynamického nákupního systému prokázat naplnění důvodů nezpůsobilosti
podle § 48 odst. 5.
(4)
Dodavatele, který nedoloží doklady podle odstavce 3 nebo u kterého
zadavatel prokáže naplnění důvodů nezpůsobilosti, zadavatel nevyzývá
k podání nabídky. Pokud dodavatel doloží doklady podle odstavce
3 později než v zadavatelem stanovené lhůtě, nebo prokáže obnovení
své způsobilosti podle § 76 obdobně, zadavatel jej od tohoto okamžiku
opět k podání nabídky vyzývá.
(1)
Před zadáním veřejné zakázky v dynamickém nákupním systému
zadavatel odešle všem dodavatelům zařazeným do dynamického nákupního
systému výzvu k podání nabídky. Byl-li dynamický nákupní systém
rozdělen do kategorií, vyzve zadavatel dodavatele, kteří jsou zařazeni
v kategorii odpovídající zahajované veřejné zakázce. Výzva k podání
nabídek musí obsahovat náležitosti uvedené v příloze č. 6 k tomuto
zákonu. Výzvu k podání nabídek nelze zaslat před zavedením dynamického
nákupního systému.
(2)
Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 10 dnů od odeslání
výzvy k podání nabídek. Zadavatel podle § 4 odst. 1 písm. c) až e)
může na základě písemného souhlasu všech dodavatelů zařazených do
dynamického nákupního systému nebo do jeho příslušné kategorie tuto
lhůtu zkrátit.
(3)
Zadavatel oznámí výběr dodavatele s odůvodněním všem dodavatelům
zařazeným do dynamického nákupního systému, kteří podali nabídku.
Zadavatel zadá veřejnou zakázku v rámci dynamického nákupního systému
dodavateli vybranému na základě kritérií uvedených ve výzvě k podání
nabídek.
(4)
Zadavatel může uzavřít smlouvu i před uplynutím lhůty pro podání
námitek proti výběru dodavatele.
Zadavatel odešle oznámení o uzavření smlouvy v dynamickém nákupním
systému k uveřejnění způsobem podle § 212 do 30 dnů od
- uzavření smlouvy, nebo
- konce každého čtvrtletí, pokud zadavatel výsledek uveřejňuje
souhrnně.
Revue dobré regulatorní praxe
Komentáře